Ako nastaviť presilovky?

31.07.2012 15:30

Teda, presnejšie ako nastaviť presilovkovú formáciu? Veľa nováčikov robí tú chybu, že presilovkovú formáciu (nazvime ju teraz PP) zostaví podľa prvej formácie. Nieže by to bola nejaká zásadná chyba, to nie. Ale načo pchať dvoch obrancov do presilovky? Je to iba zbytočne nevyužitý útočný potenciál. Prečo a ako útočnú silu zvýšiť?

   V praxi môže naše nastavenie PP ovlyvniť sila súpera. Ako by som to nastavil ja? Tu je návod...

 a) Ak hráme proti vyrovnanému súperovi je vhodné zvoliť túto schému: L/RW:Strelec-(strela+útok); C:Center-(silový a dobrá prihrávka+útok); jeden z obráncov:obránca-(obrana+prihrávka, vhodné aj strela);druhý obranca: center-(útok+strela,nahrávka,sila). Pozície sú dúfam jasné.

  b) Ak hráme proti nepomerne silnejšiemu súperovi-nieje naškodu nechať hrať na pozíciách obracov kľudne aj obrancov, pretože by bolo zbytočné inkasovať vo vlastnej presilovke. Platí prenich tá istá podmienka ako vyššie pre jedného.

  c) Ak hráme proti nepomerne slabšiemu súperovy, ja by som zvolil dokonca 5 útočníkov. Namiesto obrancu by som dal strelca. Je malá šanca, že slabí oponent by dokázal skórovať v oslabení.

 

   Novinkou v hre je momentálne už aj presilová hra 5 na 3 a 4 na 4. Čo značne skomplikovalo jednoduchosť nastavnia presiloviek. Kým doteraz sa v presilovke nemohlo nič pokaziť (ak neberieme do úvahy gól) tak odteraz je možné už aj stratiť výhodu početnosti na ľade vďaka vylúčeniu. Preto by som PP formáciu zostavil z hráčov s kvalitným atribútom sebaovládania-20 výborne, 15 ideálne, 10 je v poriadku, pod 10 je už pravdepodobnosť vylúčenia na našej strane vyššia a vyššia.

   Neviem v akom rozsahu funguje nastavenie agresivity PP a PK, takže týmto nastavením sa nebudem veľmi zaoberať. V analogií však platí, že čím vyšší atribút sebaovládania tým agresivnejšie možno hrať.